Autor Wątek: [Audi A4 B5] Wymiana amortyzatorów tył - sedan [FOTOSTORY]  (Przeczytany 10729 razy)

0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Farmer

  • ZIELONY
  • Wiadomości: 5
  • Płeć: Mężczyzna
  • Audi A4 Club Polska - www.A4CLUB.PL/forum - Forum, Klub, Cześci, Spalanie, Dane Techniczne, Tuning, Opinie Audi A4 S4 RS4
  • Kraj: Polska
  • Miasto: Cieszyn
  • Model: Audi A4 B5
  • Oznaczenia Silnika: 1.9 TDI 116 AJM
  • Rocznik Auta: 2000
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manualna
  • Typ Nadwozia: Sedan
  • Województwo: Śląskie
[Audi A4 B5] Wymiana amortyzatorów tył - sedan [FOTOSTORY]
« dnia: Kwiecień 16, 2012, 18:17:58 »
Witam,
ponieważ nigdzie w internecie nie znalazłem instrukcji ani fotostory do tego jak się zabrać za wymianę amortyzatorów w sedanie! Postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce, spytałem swojego mechanika jak się do tego zabrać i pokazał mi co i jak.

Do wymiany potrzebujemy:
-klucz nasadkowy 13
-klucz oczkowy 16 i nasadkowy 16(lub klucz francuski)
-oczkowy gięty 17 i 5,5 do rozkręcenia samego amortyzatora
-dużo cierpliwości

Do wymiany nie zabieramy się od bagażnika tylko od strony kabiny, demontując boczki tylnego siedzenia. Są one umocowane w 3 miejscach  na dole, w środku i u góry. Zaczynamy od odbezpieczenia góry w tym celu podciągamy cały boczek w stronę podsufitki jednocześnie ręką odciągając do siebie górną część "boczku", powinno zejść w przeciwnym razie trzeba wszystko zrobić na "bardziej"..
Kolejne środkowe mocowanie- wciskamy boczek po ukosie jakby w stronę tylnej lampy, potem całkiem do boku i do siebie.
Dół zdejmujemy z użyciem siły(1 zahaczona za 2), dociskamy "boczek: maksymalnie do dołu, wgniatając go w siedzenie i ciągniemy lekko w stronę przednich foteli.
Gdy się udało naszym oczom powinien się ukazać taki widok, odciągamy okładzinę i nasz cel jest już blisko.
U mnie była gąbka, u Was tez może być, wywalamy ją! Teraz witamy się z gąską, na wyciągnięcie ręki mamy dwie śruby i zatrzaski amortyzatora. Pora odkręcić amortyzator od wahacza(łatwiej jest potem odkręcić górne śruby).
Oczywiście po zdjęciu koła, przyjdzie nam się zmierzyć z dłuuugą śrubą i nakrętką na klucz UWAGA 16! Do odkręcenia tej nakrętki wewnątrz tulejki trzeba klucz oczkowy albo dla bardziej wprawionych klucz francuski  :wink:
Odkręcamy śruby.. łatwo powiedzieć gorzej wykonać, trzeba uważać aby nie objechać tych główek. Polecam do tego klucz nasadkowy 13 najlepiej sześciokątny. Osobiście myślałem, że urodzę przy odkręcaniu tych śrub  :klnie: ale nie jest to niewykonalne. Gdy jakimś cudem Wam się uda to pozostaje zwolnienie plastykowych zatrzasków amortyzatora(na różowo), fajnie jakby ktoś drugi mógł przytrzymać amora żeby nie narobił jakiś szkód- u mnie nic się nie stało.
Ja niestety nie pomyślałem u po odkręceniu śrub pociągnąłem amortyzator w dół i ułamałem jeden plastykowy zatrzask  :gwizd:
Teraz najlepsze, zdjęcie tej pokrywki z amortyzatora wymaga sporej wprawy, aby ją zdemontować nie wyłamując przy tym połowy tych zatrzasków :dance2:
Z drugiej strony wszystko analogicznie  :sorry:

Instrukcję rozkręcenia samego amortyzatora już idzie znaleźć na sieci więc nie będę dublował tematów  :szczerbaty:


« Ostatnia zmiana: Kwiecień 16, 2012, 18:21:12 wysłana przez Farmer »