Autor Wątek: [Audi A4 B6] skrzynia Multitronic  (Przeczytany 4969 razy)

0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline dzuru

  • ZIELONY
  • Wiadomości: 1
  • Płeć: Mężczyzna
  • Audi A4 Club Polska - www.A4CLUB.PL/forum - Forum, Klub, Cześci, Spalanie, Dane Techniczne, Tuning, Opinie Audi A4 S4 RS4
  • Kraj: Polska
  • Miasto: Siemianowice
  • Model: AUDI
  • Oznaczenia Silnika: 1,8 T
  • Rocznik Auta: 2009
  • Rodzaj Napedu: Quattro
  • Rodzaj Paliwa: Pb
  • Skrzynia Biegów: Manualna
  • Typ Nadwozia: Cabrio
  • Województwo: Małopolskie
[Audi A4 B6] skrzynia Multitronic
« dnia: Maj 26, 2011, 21:15:39 »
Witam forumowiczów. Tak jak w temacie chodzi o skrzynię multitronic w A4 model B6. Rodzina znalazła mi takie auto w Niemczech, ale słyszałem różne opinie na jej temat. Czy możecie powiedzieć coś na jej temat: awaryjność, konserwacja, itp. Z góry dziękuję za info
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 04, 2011, 14:41:38 wysłana przez RS »

Offline karol1

  • ZIELONY
  • Wiadomości: 5
  • Płeć: Mężczyzna
  • Audi A4 Club Polska - www.A4CLUB.PL/forum - Forum, Klub, Cześci, Spalanie, Dane Techniczne, Tuning, Opinie Audi A4 S4 RS4
  • Kraj: islandia
  • Miasto: reykjavik
  • Model: Audi A4 B6
  • Oznaczenia Silnika: 2.0l 130km alt
  • Rocznik Auta: 2002
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: Pb
  • Skrzynia Biegów: Multitronic
  • Typ Nadwozia: Sedan
  • Województwo: Świat
Odp: Audi A4 B6 1,8 T skrzynia Multitronic
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 02, 2011, 02:53:50 »
super skrzynka mam juz dwa lata zero problemow

Offline McPower

  • STAŁY BYWALEC
  • Wiadomości: 496
  • Płeć: Mężczyzna
  • www.CrystalAndMinerals.com
  • Kraj: Polska
  • Miasto: Szprotawa
  • Model: AUDI
  • Oznaczenia Silnika: 2.0 FSI 150km AWA
  • Rocznik Auta: 2003
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: Pb
  • Skrzynia Biegów: Manualna
  • Typ Nadwozia: Avant
  • Województwo: Lubuskie
Odp: Audi A4 B6 1,8 T skrzynia Multitronic
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 02, 2011, 10:54:33 »
Jesli chodzi o Multitronic to tak zwany stary automat teraz już sa Tiptroniki z możliwością zmieniania biegów... na temat każdej z tych skrzyń jest wiele opinii jedni mówią że MT jest awaryjna inni że nie, jedni mówią że TT jest awaryjna a inni że nie... ja z tego co wiem po opiniach znajomych itp to skrzynia MT jest OK ale trzeba o nią dbać, wymieniać oleje itp...
OPEL ASTRA OPC

Offline RS

  • ADMIN
  • FANATYK
  • *
  • Wiadomości: 3623
  • Płeć: Mężczyzna
  • ...w ostatniej lodowce nie ma swiatla...
  • Kraj: Niemcy
  • Miasto: Bielefeld
  • Model: Audi A4 B7
  • Oznaczenia Silnika: BRD
  • Rocznik Auta: 2007
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manualna
  • Typ Nadwozia: Avant
  • Województwo: Europa
Odp: [Audi A4 B6] skrzynia Multitronic
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 04, 2011, 14:43:28 »
Wymieniaj olej co 80-100tys.- zaktualizuj oprogramowanie skrzyni i ewentualnie przejscie na 7 Lameli i nie powinnienes miec problemow.

Jestes ze slaska to do tego pana nie powiniennes miec dalego.

http://www.sserwis.pl/start_pl.php

Zrobi ci to wszystko fachowo. Swoja cene ma, ale duuuuzo tanszy niz ASO.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 04, 2011, 14:56:21 wysłana przez RS »

"Twoj samochod jest wtedy wystarczajaco szybki, gdy stojac rankiem przed nim boisz sie go otworzyc"-Walter Röhl

Offline Zorro

  • ZIELONY
  • Wiadomości: 12
  • Płeć: Mężczyzna
  • Audi A4 Club Polska - www.A4CLUB.PL/forum - Forum, Klub, Cześci, Spalanie, Dane Techniczne, Tuning, Opinie Audi A4 S4 RS4
  • Kraj: POLSKA
  • Model: Audi A4 B6
  • Oznaczenia Silnika: ASN
  • Rocznik Auta: 2003
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: Pb
  • Skrzynia Biegów: Multitronic
  • Typ Nadwozia: Sedan
  • Województwo: Lubelskie
Odp: [Audi A4 B6] skrzynia Multitronic
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 08, 2011, 10:02:30 »
Sory McPower ale na temat tego automatu masz marne pojęcie... Multitronic jest nowocześniejszą skrzynią od tiptronica a jeżeli chodzi o awaryjnośc to jest tak samo. Podstawa tego automatu to - wymieniać olej co 60tys. co 120tys robić wymianę wraz z płukaniem, multitronic nie lubi szaleńczej jazdy wyścigowej (a najbardziej na nie rozgrzanym oleju w skrzyni nie mylic z tem. oleju silnika -trzeba troszke dłzuej go rozgrzewać) i nie ma tu znaczenia jaki mamy silnik. Ta skrzynia jest bezstopniowa nie czuć w niej zmiany biegów, automat jakby sam wczesniej przygotowuje sie do zmiany biegu. Biegi mozesz zmieniac automatycznie w pozycji D lub sam tak jest w tiptronicu czyli tył/przód dzwignią co jest bardzo wygodne i nie pozawala zapomniec o przyzwyczajeniach z manuala. Skrzynia multitronic jest 6 stopniowa, bardzo cicha i wygodna. Sam osobiście unikałem automatów ale jestem bardzo zadowolony z zakupu. Trzeba przedewszystkim unikać aut z dużym przebiegiem gdyż można trafić na auto po "szybkim i wściekłym" kierowcy. Podobno te automaty nie lubiły silników 2,5 tdi i mojego 3.0 ze wzgledu na moment obrotowy.
Jedynym minusem jaki ja dostrzegam w mojej skrzyni to tryb D który jest za ekonomiczny, za szybko wrzuca wyższe biegi przy dość niskich obrotach 1200-1500, nie ma to jakiekoś widocznego problemu ale jade sobie 70km/h a ten mi sru 6 - czego ja jadąc w trybie tip nigdy bym nie zrobił. Spalanie jest fakt faktem dużo niższe ( na trasie 25km przy rzadkim hamowaniu / wyprzedzaniu i jezdzie do 120km/h spalanie pokazuje 8 litrów, w dodatku opony 255x18") ale żółwiowato się jezdzi i mam wrażenie że zamula samochód. Dlatego częśto jeżdze na S albo sam zmieniam biegi.
Na koniec powiem szczerze że jeśli chcesz mieć spokojną głowę, wysypiać się i nie tracic 1000zł na wymiane oleju w skrzyni to kup sobie manuala...
Tu jest dużo mądrych rzeczy ale mozna samemu też poszukać :)
http://www.a4club.pl/index.php?topic=18932.0
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 08, 2011, 10:09:47 wysłana przez Zorro »