Autor Wątek: [Audi A4 B7 BPW] Kontrolka od filtra???  (Przeczytany 4910 razy)

0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline korsarz

  • ZIELONY
  • Wiadomości: 15
  • Płeć: Mężczyzna
  • Audi A4 Club Polska - Forum, Klub, Cześci, Spalanie, Dane Techniczne, Tuning, Opinie Audi A4 S4 RS4 - forum awaryjne www.audiclub.pl
    • Moja strona
  • Kraj: Polska
  • Miasto: Kęty
  • Model: Audi A4 B7
  • Oznaczenia Silnika: 2.0 TDI 140 KM BPW
  • Rocznik Auta: 2007
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Multitronic
  • Typ Nadwozia: Avant
  • Województwo: Małopolskie
[Audi A4 B7 BPW] Kontrolka od filtra???
« dnia: Marzec 31, 2010, 14:36:31 »
Witam serdecznie
Prośba o pomoc bo w dziwny sposób wyświetliła mi się pomiędzy zegarami żółta kontrolka chyba od filtra (coś w kształcie tłumika z kuleczkami w środku)
Najprawdopodobniej to filtr cząsteczek stałych ale nie jestem pewien :smutny:
Wskoczyłem do znajomego na kompa i nie wyświetla żadnych błędów!
Świeci się jak włączam (D) lub inny bieg w automacie.
Czy to oznacza ze coś do wymiany czy czekać aż się przeczyści sam
Dziwne bo jak kiedyś się sam czyścił to trzymał obroty na 1500 i po nastu kilomertach wszystko wróciło do normy
Nie odczuwam braku mocy ani nic innego z tego typu.
Co to może być za paskudztwo?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.



Ok już po kłopocie- przejechałem się parę kilometrów na trybie manual trzymając obroty blisko 3000 i wszystko się przeczyściło


Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Lipiec 17, 2010, 22:54:48 wysłana przez RKT »

Offline MaciekS

  • USER
  • Wiadomości: 28
  • Audi A4 Club Polska - Forum, Klub, Cześci, Spalanie, Tuning, Dane Techniczne, Opinie Audi A4 S4 RS4
  • Kraj: Polska
  • Miasto: Gdańsk
  • Model: Audi A4 B7
  • Oznaczenia Silnika: 2.0 TDI 140 BPW
  • Rocznik Auta: 2006
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Multitronic
  • Typ Nadwozia: Avant
  • Województwo: Pomorskie
Odp: [A4 B7 BPW] Kontralka od filtra???
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 01, 2010, 10:52:47 »
Witam
Mam ten sam silnik w automacie, też mi trzyma na 1500 przy wypalaniu, żółta kontrolka to zapchany filtr cząstek stałych? Na Vagu można sprawdzić jaki jest poziom zapełnienia cząstkami, których nie da się wypalić. To możesz sprawdzić. Ja przy 60 tyś przebiegu miałem 15 % + około 10 % które wypalam podczas cyklu. Generalnie filtr jest na około 120-150tyś przy autostradowych warunkach jazdy. Jeżdżąc po mieście w korkach na pewno o wiele krócej.

Z ciekawości, co ile km wypala Ci się filtr i ile jeździsz w mieście i w trasie od cyklu do cyklu?

Pozdrawiam

P.S. Znajomego żona ma też 2.0 ale w manualu, 5 miesięcy jazdy i filtr zatkany, nie chcieli nowego, wytłukli środek w jakimś firmie i wstawili emulatory (całość prawie 2tyś zł). Co ciekawe silnik próbuje wypalać filtr nadal co jakiś czas.


Offline korsarz

  • ZIELONY
  • Wiadomości: 15
  • Płeć: Mężczyzna
  • Audi A4 Club Polska - Forum, Klub, Cześci, Spalanie, Dane Techniczne, Tuning, Opinie Audi A4 S4 RS4 - forum awaryjne www.audiclub.pl
    • Moja strona
  • Kraj: Polska
  • Miasto: Kęty
  • Model: Audi A4 B7
  • Oznaczenia Silnika: 2.0 TDI 140 KM BPW
  • Rocznik Auta: 2007
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Multitronic
  • Typ Nadwozia: Avant
  • Województwo: Małopolskie
Odp: [A4 B7 BPW] Kontralka od filtra???
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 01, 2010, 11:26:52 »
Ja juz mam 180 tysi w różnych warunkach robione. Nie kupowałem go nowego więc nie do końca mogę powiedzieć co i jak ale przed kupnem był dokładnie prześwietlany w ASO i nic nie powiedzieli na ten temat.
Nie patrzyłem ile ma zapełnienia ale nie słyszałem żeby ten filtr był jakoś czasowo ograniczony jak się o niego dba
Jeśli chodzi o samodzielne czyszczenie to tak jak pisałem i ty też tak masz wchodzi na 1500 i trzyma
Ale lepiej jak się dowiedziałem przejść na manual i przejechać sie na 4 z 2800 obrotów
Tak zrobiłem ostatnio i od razu silnik jakby zaczął lepiej działać. Może to moje subiektywne odczucie a może fakt.
Zobaczymy co będzie dalej
Poczytaj to - może się przydać

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=7249
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 01, 2010, 11:28:42 wysłana przez korsarz »