Autor Wątek: [Audi A4 B6] Szarpanie multitronica  (Przeczytany 26351 razy)

0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline sznapi

  • USER
  • Wiadomości: 27
  • Płeć: Mężczyzna
  • Audi A4 Club Polska - Forum, Klub, Cześci, Spalanie, Dane Techniczne, Tuning, Opinie Audi A4 S4 RS4 - forum awaryjne www.audiclub.pl
  • Kraj: polska
  • Miasto: lubsko
  • Model: Audi A4 B6
  • Oznaczenia Silnika: 2.0 130km
  • Rocznik Auta: 2002
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: Pb
  • Skrzynia Biegów: Multitronic
  • Typ Nadwozia: Avant
  • Województwo: Lubuskie
Odp: [Audi a4 B6] Szarpanie multitronica
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 11, 2010, 22:56:40 »
a otym nie pomyslalem...

Offline sznapi

  • USER
  • Wiadomości: 27
  • Płeć: Mężczyzna
  • Audi A4 Club Polska - Forum, Klub, Cześci, Spalanie, Dane Techniczne, Tuning, Opinie Audi A4 S4 RS4 - forum awaryjne www.audiclub.pl
  • Kraj: polska
  • Miasto: lubsko
  • Model: Audi A4 B6
  • Oznaczenia Silnika: 2.0 130km
  • Rocznik Auta: 2002
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: Pb
  • Skrzynia Biegów: Multitronic
  • Typ Nadwozia: Avant
  • Województwo: Lubuskie
Odp: [Audi a4 B6] Szarpanie multitronica
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 11, 2010, 22:58:05 »
a Masz jakies propozycje... :worshippy:

Offline sznapi

  • USER
  • Wiadomości: 27
  • Płeć: Mężczyzna
  • Audi A4 Club Polska - Forum, Klub, Cześci, Spalanie, Dane Techniczne, Tuning, Opinie Audi A4 S4 RS4 - forum awaryjne www.audiclub.pl
  • Kraj: polska
  • Miasto: lubsko
  • Model: Audi A4 B6
  • Oznaczenia Silnika: 2.0 130km
  • Rocznik Auta: 2002
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: Pb
  • Skrzynia Biegów: Multitronic
  • Typ Nadwozia: Avant
  • Województwo: Lubuskie
Odp: [Audi a4 B6] Szarpanie multitronica
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 12, 2010, 20:18:02 »
Bart-S a co powiesz na to.. rozmawialem z mechanikiem  i on powiedzial ze moze to byc wina  sterownika hudraulicznego,co sadzisz o takiej diagnoze

Offline Sheikh

  • ZIELONY
  • Wiadomości: 9
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kraj: UAE
  • Miasto: Dubai
  • Model: Audi A4 B6
  • Oznaczenia Silnika: 2.4 V6 30v 170BHP BDV
  • Rocznik Auta: 2002
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: Pb
  • Skrzynia Biegów: Multitronic
  • Typ Nadwozia: Sedan
  • Województwo: Świat
Odp: [Audi a4 B6] Szarpanie multitronica
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 18, 2010, 22:12:11 »
Witajcie, jestem nowym użytkownikiem A4 z Multi - dodam, że auto kupiłem ze świadomością o awaryjności skrzynek. Dlatego przy kupnie zwracałem szczególną uwagę na to czy auto jest serwisowane czy nie - ma całą historię w lokalnym ASO. Ale jakie było moje zdziwienie, kiedy udałem się do ASO, aby zasięgnąć info kiedy był wymieniany olej ostatnim razem (auto ma 138tkm), a pan zaczął mi wmawiać, że mam tiptronic i nie muszę zmieniać ATF. Kłóciłem się z nim przez 10 minut i w końcu poprosiłem o kogoś kompetentnego, więc dostałem kolejnego flip flopa i ten też się upierał przy tiptroniku, więc mu zagroziłem, że albo on wykona jakiś telefon do kogoś sensownego, albo ja pogadam z jego bossem. No i w końcu po 40 minutach boju, przyznał mi rację że mam multi i że nigdy ATF nie był zmieniany... I ów specjalista dodał, że nie wie czy to będzie dobrze wymienić teraz ATF, bo może się skrzynia już do niego przyzwyczaiła i może działać gorzej na nowym?????

No i teraz nie wiem czy jestem przewrażliwiony, czy tak już jest jak się nie zmieniało oleju przez tyle kilometrów, jak mam dźwignię na D i puszczam gaz to auto się toczy tak ok. 5 km.h wg licznika i zanim osiągnie te 5kmh to nie szarpie, ale bardzo lekko kołysa jakby się po nierównościach jechało. Tak samo jak trzeba się zatrzymać i w przedziale od 10 - 0 kmh jest bardzo podobnie. Jest to praktycznie niewyczuwalne - jedynie dla przewrażliwionego kierowcy. Wcześniej miałem Mondeo z 2005 i jak zmieniało biegi to normalnie jakby dopalacza dostawało w momencie zmiany biegów, a tu jest wszystko cacy - komfortowo bez jakichkolwiek zastrzeżeń - oprócz tego kołysania blisko zera (obroty wtedy mam poniżej tysiąca). Nie ma żadnych migań, podświetleń, komunikatów na FIS.

I oto pytania:

1. Czy to normalne zachowanie czy nie?
2. Jeżeli nie to czy wymiana ATF pełna czy mała i który z filtrów do wymiany - czy oba (jak się te filtry cenowo przedstawiają w PL) ?
3. Czytałem gdzieś, że ktoś miał podobne objawy, ale wyra, a winny był czujnik prędkości i wystarczyło go przeczyścić - tylko gdzie on jest?

Z góry dzięki za jakiekolwiek sugestie.



Uploaded with ImageShack.us

Offline Bart-S

  • USER
  • Wiadomości: 198
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kraj: Polska
  • Miasto: Września
  • Model: Audi A4 B6
  • Oznaczenia Silnika: 1.9TDI 131PS AVF
  • Rocznik Auta: 2004
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Multitronic
  • Typ Nadwozia: Avant
  • Województwo: Wielkopolskie
Odp: [Audi a4 B6] Szarpanie multitronica
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 22, 2010, 01:27:00 »
Witajcie - troszkę czasu mnie nie było ;)

Sznapi - układ hydrauliczny można sprawdzić przy pomocy VAGa. Nie pamiętam jaką masz wersję skrzyni i softu więc... zapnij VAGa do modułu skrzyni i zobacz czy w MVB widzisz poprawnie kanał 65 (bez info Error). Jak już sprawdzisz udzielę Ci dalszych wskazówek.

Sheikh - zacznę od tego, że nie pierwszy raz spotykam się z opisaną przez Ciebie konfrontacją ze ?specjalistami? w ASO. Po prostu brak słów - wystarczy, że w takiej sytuacji trafią na laika i nie daj Boże przyjdzie czas wymiany oleju - wpakują tam ATF do tipa (może nawet ten ostatni super olej, mega bijący po kieszeni) i tym samym w krótkim czasie pozbędziesz się sprawnej przekładni... A na koniec Ci wmówią, że to i tak Twoja wina...

Wracając jednak do pytań które zadałeś...

1. Sprawa wibracji w okolicach 5km/h... U mnie jest tak samo - jeśli puścisz hamulec, w momencie przechodzenia do stałej prędkości "pełzania" jest moment, w którym odczuwa się coś jak buksowanie kół/wibracja (powinno to być także widoczne na obrotomierzu). W tej chwili nie jestem w stanie z całą pewnością stwierdzić ale wydaje mi się, że przed modyfikacją skrzyni nie odczuwałem w/w przypadłości. Póki co po konsultacji z zakładem który wykonał modyfikację sprzęgła zakładam, że tak ma być - jednak cały czas usiłuję znaleźć jakieś materiały, które potwierdzą, że taki stan rzeczy jest prawidłowy. W okolicy nie mam znajomych z CVT więc nawet nie mam jak przeprowadzić testów na innych jednostkach... W każdym bądź razie, sprawa w toku - jak tylko pojawi się możliwość sprawdzenia, dam znać i podzielę się z Wami spostrzeżeniami.

2. Jak najszybciej dokonaj wymiany oleju ATF - jeśli do tej pory nie został wymieniony, a skrzynia nadal działa ? całkiem prawdopodobne, że poprzedni właściciel nie katował skrzyni i dlatego zdołała tyle przejechać. Kolejne bzdury typu, że skrzynia przyzwyczaiła się do tego oleju możesz wypuścić drugim uchem ? każdy olej po jakimś czasie traci swoje właściwości smarujące - przez co zwiększa się współczynnik tarcia i w układzie hydraulicznym mogą pojawić się opiłki pochodzące z elementów ciernych przekładni. IMO w grę wchodzi tylko wymiana dynamiczna, oczywiście z kontrolą spuszczonego ATF pod kątem opiłków. Przydałoby się też otworzyć skrzynię i sprawdzić stan łańcucha, uszczelnień, kół pasowych i wałka wejściowego oraz jego elementów (tłok, docisk, lamele, przewód olejowy) pod kątem stopnia zużycia. W normalnych okolicznościach nie proponował bym tego ale po 140tyś bez wymiany oleju cholera wie co tak naprawdę dzieje się w środku. Po takiej kontroli będziesz pewniejszy swojej jednostki. Jeśli zdecydujesz się na rozebranie skrzyni ? wymień filtr magnetyczny. Filtr zewnętrzny na przewodach układu chłodzenia oleju teoretycznie nie wymaga wymiany jednak wszystko zależy od tego w jakiej kondycji jest skrzynia i jak często wymieniany był olej. Ten filtr jest odpowiedzialny za cząsteczki stałe - generalnie czego nie złapie filtr magnetyczny, powinno zostać zatrzymane właśnie tam. Poprawność działania układu hydraulicznego a tym samym drożność filtra można sprawdzić przy pomocy VAGa - ale to już temat na inną okazję ;)

3. Chodzi Ci o czujniki sprawdzające prędkość wałków na wejściu/wyjściu skrzyni?

Na koniec prośba ? jeśli masz taką możliwość, podłącz się VAGiem do modułu skrzyni ? sprawdź nr sterownika oraz wersję oprogramowania (zaznaczone na zdjęciu poniżej). Wtedy będę mógł więcej powiedzieć o samej skrzyni.



Offline Sheikh

  • ZIELONY
  • Wiadomości: 9
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kraj: UAE
  • Miasto: Dubai
  • Model: Audi A4 B6
  • Oznaczenia Silnika: 2.4 V6 30v 170BHP BDV
  • Rocznik Auta: 2002
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: Pb
  • Skrzynia Biegów: Multitronic
  • Typ Nadwozia: Sedan
  • Województwo: Świat
Odp: [Audi a4 B6] Szarpanie multitronica
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 23, 2010, 20:32:47 »
Bart-S. Dzięki za wyczerpującą odpowiedź na zadane pytania.

Odnośnie punktu 3 to chodzi o czujnik prędkości przy kołach (wheel speed sensors) - znalazłem to w poniższym wątku: http://www.audi-sport.net/vb/showthread.php?8292-multitronic-problems ([ QUOTE ]
Its very easy. At the front of the hub, just behind the brake caliper you will see a wire attached to the wheel speed sensor held by a 5mm hex bolt. Undo this bolt and the sensor will slide out. Clean it with a degreaser. I use autoglym. Replacement is the reverse of removal. Let me know how you get on.
Regards
[ /QUOTE ]
Cleaned the sensors this morning. Exactly as Shabazmo said, it's a very easy job. The slight judder that was previously there on take-off is now banished
)

Chyba sie pokusze w wolnej chwili na taki zabieg bo nie wydaje sie zeby bylo duzo roboty. Moze to to.

Dziś dostałem kabelek i podłączyłem do auta - w skrzyni nie było błędów, a log, o który pytałeś - wygląda tak:
Image Hosting

Czy orientujesz sie ile kosztowalyby czesci jakbym chcial zrobic przekladke z 6 na 7 lamel (bez robocizny) zakladajac ze skrzynka jest sprawna? Czy trzeba zmieniac ECU czy da sie ten moj przeprogramowac? Jak mozesz to napisz czy ten moj soft jest nie ruszany.


Uploaded with ImageShack.us

Offline Bart-S

  • USER
  • Wiadomości: 198
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kraj: Polska
  • Miasto: Września
  • Model: Audi A4 B6
  • Oznaczenia Silnika: 1.9TDI 131PS AVF
  • Rocznik Auta: 2004
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Multitronic
  • Typ Nadwozia: Avant
  • Województwo: Wielkopolskie
Odp: [Audi a4 B6] Szarpanie multitronica
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 23, 2010, 20:51:56 »
OK. Czyli masz skrzynię FRC lub FYX (prawidłowe oznaczenie znajdziesz na wlepce w książce serwisowej lub we wnęce koła zapasowego) - dla obu przekładni stosowano ten sam sterownik czyli 01J 927 156 DB. Jest to wersja na 6 lamel i tylko taką przewidziano dla 2.4 - jak już wcześniej napisałem w benzyniakach poza 3.0 nie montowano 7 lamel. Jeśli chodzi o wersję oprogramowania (2042) - nie mam ze sobą rozpiski dla 2.4 (sprawdzę po powrocie do domu).

Swoją drogą nie wydaje mi się, że problem będzie dotyczył czujnika prędkości ale spróbować zawsze można.

Jeśli dasz radę jeszcze raz zapiąć VAGa do modułu skrzyni, odpal MVB (bloki wartości mierzonych) - interesują nas grupy 10, 11 i 12 - pomiaru dokonaj na postoju (drążek w pozycji P) ale w momencie gdy skrzynia osiągnię już temperaturę roboczą (70 stopni, będziesz to widział w grupach 10 lub 11, zrób printscreena jak ostatnio). Oprócz tego sprawdź jeszcze MVB 65 (pomiar może zostać wykonany na zimnej skrzyni). Mógłbyś też przeprowadzić jeszcze jeden test - sprawdź czy wibracja o której pisałeś występuje także gdy ruszasz w trybie sekwencyjnym.
« Ostatnia zmiana: Maj 23, 2010, 20:56:33 wysłana przez Bart-S »

Offline Sheikh

  • ZIELONY
  • Wiadomości: 9
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kraj: UAE
  • Miasto: Dubai
  • Model: Audi A4 B6
  • Oznaczenia Silnika: 2.4 V6 30v 170BHP BDV
  • Rocznik Auta: 2002
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: Pb
  • Skrzynia Biegów: Multitronic
  • Typ Nadwozia: Sedan
  • Województwo: Świat
Odp: [Audi a4 B6] Szarpanie multitronica
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 23, 2010, 21:15:20 »
Ok, tylko wlasnie zmieniam zViste na 7, bo mi waga wywalalo co chwila i pod koniec juz nic nie moglem zdzialac. Zrobie to jutro i dam znac. Pozdrawiam.


Uploaded with ImageShack.us

Offline Bart-S

  • USER
  • Wiadomości: 198
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kraj: Polska
  • Miasto: Września
  • Model: Audi A4 B6
  • Oznaczenia Silnika: 1.9TDI 131PS AVF
  • Rocznik Auta: 2004
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Multitronic
  • Typ Nadwozia: Avant
  • Województwo: Wielkopolskie
Odp: [Audi a4 B6] Szarpanie multitronica
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 24, 2010, 02:15:43 »
Sprawdziłem. 2042 to najświeższa wersja softu dla Twojego sterownika. Jest OK ;)

Offline Sheikh

  • ZIELONY
  • Wiadomości: 9
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kraj: UAE
  • Miasto: Dubai
  • Model: Audi A4 B6
  • Oznaczenia Silnika: 2.4 V6 30v 170BHP BDV
  • Rocznik Auta: 2002
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: Pb
  • Skrzynia Biegów: Multitronic
  • Typ Nadwozia: Sedan
  • Województwo: Świat
Odp: [Audi a4 B6] Szarpanie multitronica
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 24, 2010, 13:54:42 »
Hej Bart-S. Czy to, ze oprogramowanie jest najnowsze oznacza, ze ktos cos robil ze skrzynia lub kontrolerem? Mozliwe, ze bylo to poza ASO mimo iz auto ma cala historie serwisowa w aso.
Ponizej jest czesc testu, o ktorym mowiles, gdyz nie mam pelnej wersji vagcoma - grupa 65 nie dala sie zbadac  :smutny: Widac, ze przy dobrze rozgrznej skrzyni w grupie 10 ADP. Run zmienilo sie na O.K. ale w grupie 11 caly czas pozostawalo Run. Czy to znaczy, ze nie ma adaptacji? Jesli tak, to jak ja zrobic?



Co mnie jeszcze zastanawia - jak widzisz na ponizszym screenie - moment jest bardzo wysoki. Jak jechalem z kompem podpietym do auta, to maksymalny jaki sie tam pojawil to 328 Nm. Dziwne, bo przeciez auto to 2.4 V6 gdzie powinno byc max 230 Nm przy 3200 obrotach. A moze te momenty cos innego pokazuja?



Jeszcze jedno - jak sprawdzalem w trybie manualnym, to na pierwszym, biegu "bujanie bylo calkiem inne niz na "D" - lub go w ogole nie bylo.
Jak tylko znajde pelna wersje waga, to dorobie ta grupe 65 - za co jest ona odpowiedzialna?

Pozdrawiam.


Uploaded with ImageShack.us